صفحه اصلی / آموزش کسب و کار / بازاریابی درون گرا چیست و چه کاربردی دارد؟

بازاریابی درون گرا چیست و چه کاربردی دارد؟

بازاریابی درون گرا (Inbound Marketing)

بازاریابی درون گرا (Inbound Marketing)  شعاری جدید در صحنه های بازاریابی آنلاین می باشد ، بازاریابی درون گرا اساسا استراتژی در بازاریابی است برای ایجاد روابط بلند مدت با مشتریان و کاربران با استفاده از سئو ، وبلاگ ها ، شبکه های اجتماعی و…

چگونه می توان به این نوع بازاریابی دست پیدا کرد؟

شناخت بازار روز

۱) یکی از راه آوردن بدست آوردن بازاریابی درون گرا ، این است بازار روز و نیازهای آن را بشناسید ، محصولاتی را تولید کنید که  دربازار روز تقاضای زیادی داشته باشد.

۲) یک وبلاگ ایجاد کنید :
ایجاد وبلاگ بسیار موثر است ، درست است که شرکت در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است ولی وبلاگ نیز مکملی در کنار این شبکه ها می باشد ، ایجاد یک وبلاگ به همان اندازه می تواند موثر باشد که توئیتر و فیس بوک می توانند باشند.

۳) محتوای خود را سئو کنید

برای ایجاد محتوا خوب و با کیفیت باید با دانش سئو و بهینه سازی کمی آشنا باشید .

۴) استفاده از شبکه های اجتماعی

با رعایت موارد ۱ تا ۳ شما نیمی از راه را طی  کرده اید و بازدید خوبی خواهید داشت ، حال وقت آن است که کمپانی خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید ، اطلاع رسانی به مردم و مخطبان در شبکه های اجتماعی در بازارزیابی درون گرا بسیار مهم و ارزنده است.

بازاریابی درون گرا باعث ایجاد یک برند می شود ، هر چه کار شما جالب تر و مفید تر از نظر مخاطبان به نظر برسد ، آنها خودشان مایل می شوند که شما را به اشتراک بگذارند . همچنین در امر بازاریابی درون گرا انتشار مقالات و محتوا بسیار موثر است ، شما می توانید با منتشر کردن پادکست ها ، فیلم و دیگر موارد رسانه ای ، یک نوع بازاریابی ویروسی (Viral Marketing ) را ایجاد نمائید ، البته فراموش نکنید که لازمه ای همه ی اینکار نظم است ، اگر شما می خواهید بازاریابی خوبی را اجیادک نید سعی کنید که در همه کارها منظم باشد حتی در منتشر کردن مقالات در وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی .

همچنین شما باید اطمینان حاصل کنید که هر کلمه که منتشر می کنید قابل مشاهده توسط خزنده های موتورهای جستجو باشد ، باید از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با محتوای خود استفاده کنید ، در ضمن ایجاد سیستم ناوبری (Navigation Bar ) در این راه می تواند کمک بسزائی به شما و بازاریابی شما کند.

جالبترین چیزی که در بازاریابی درون گرا وجود دارد ، شما در حال هدف قرار دادن دسته ای از افرادی هستید که به محصولات شما علاقه مند شده اند به عبارتی دیگر ایجاد مشتریان بلند مدت و ثابت ، مردم مقالات وبلاگ شما را به طور کاملا می خوانند به شرط اینکه شما محتوای آموزنده و منحصر به فرد را تولید کرده باشید .

نتیجه گیری بازاریابی درون گرا :

بازاریابی درون گرا ، به طور مستقیم هدف قرار دادن مصرف کننده است ، با توجه به اصول بازاریابی بسیار مهم است که شما در حال هدف قرار دادن افرادی باشید که به محصولات شما علاقه مند شده اند ، کار فقط به جذب مخاطبان ختم نمی شود ، شما باید کاری کنید که اعتماد کاربران را به خود جلب کنید تا آنان مشریان دائمی  و بلند مدت برای شما باشند.

منبع : وب برندینگ

درباره zahra samie

این مطالب را نیز ببینید!

ترفند های ساخت برند و لوگوی معتبر

«ساختار برند»: هرنام تجاری دارای دو بُعد (ساختار) است که عبارتند از : الف: بُعد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *