صفحه اصلی / دسته‌بندی نشده / چند نکته ضروری در کمپین ایمیل مارکتینگ (بخش سوم)

چند نکته ضروری در کمپین ایمیل مارکتینگ (بخش سوم)

5 رازی که باعث می شود ایمیل های فروش شما پاسخ داده شود

اگر جزو افرادی هستید که مخاطبینتان در هنگام ارسال ایمیل تبلیغاتی ایمیل های شما را نادیده می گیرند، باید به شما بگویم در این مورد تنها نیستید. در این جا قصد داریم مواردی را به شما آموزش دهیم که با توجه به آن ها بتوانید در ارسال ایمیل تبلیغاتی موفق تر عمل کنید.

 

1- بر روی نوار عنوان و خط اول تمرکز کنید :

بسیاری از نمایندگان فروش زمان خود را برای بدنه پیام های فروششان صرف می کنند و سریعا از نوار عنوان عبور می کنند. در حالیکه بهترین کار این است که شما وقت زیادی را بر روی پرداخت نوار عنوان بگذارید و بیشترین توجه ممکن را بر روی این بخش و هم چنین پاراگراف اول پیام خود داشته باشید.

 

2- رسمی بودن را کنار بگذارید

شما نباید سعی کنید تا مخاطبین را با زرق و برق های بی جا و تشریفات و تکلفات سخت گیرانه تحت تاثیر قرار دهید. این کار باعث فاصله افتادن میان شما و مخاطبین شما می شود. سعی کنید لحنتان را صمیمانه نگه دارید و استفاده از کلمات و ساختارهای پیچیده را کنار بگذارید

 

3- تحقیق و شخصی سازی :

زمانیکه ارسال ایمیل تبلیغاتی را شروع می کنید، در مورد ایمیل هایی که ارسال می کنید و دریافت کنندگان آن، تحقیق و بررسی انجام دهید.

سعی کنید اطلاعات لازم و کافی درباره آن ها به دست آورید و پیام هایی که برای آن ها می فرستید را به نام شخصی خودشان ارسال کنید. این کار سبب تعامل بیشتر با مشترکین و صمیمت مضاعف می شود و هم چنین به واسطه این کار مشترکین تمایل بیشتری به باز کردن ایمیل های شما دارند.

 

4- پیام هایتان را تا جاییکه می شود کوتاه نگه دارید

زیاد نوشتن یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که فروشندگان در نوشتن ایمیل هایشان آن را انجام می دهند. به یاد داشته باشید، هدف شما آموزش مشترکین و یا آموزش آن ها با اطلاعات نیست. هدف شما ارائه پاسخ به آن هاست. فقط همین…مشترکین نمی خواهند پاراگراف های متعدد را بخوانند. اگر پیام شما خیلی طولانی باشد مخاطبین شما از ایمیلتان بیرون می آیند، نوشته های شما را نمی خوانند و آن ها را بدون پاسخ خواهند گذاشت حتی اگر برای نوار عنوان و جملات اول نیز وقت کافی را گذاشته باشید. ایمیل های شما نباید بیشتر از 5 یا 6 خط باشند و در واقع هرچه کوتاه تر باشند، بهتر هستند.

 

5-  همیشه سوال بپرسید

در واقع نباید فراموش کنید که هدف هر ایمیل فروشی گرفتن پاسخ است. شما باید در پایان هر ایمیلی سوالی بپرسید. هرگز ایمیل هایتان را با جملاتی مثل : ” اگر سوالی دارید مطرح نمایید ” به پایان نبرید. بهتر است به جای این جملات از جملاتی مثل ” شما چه چیزهای دیگری می دانید ” و یا ” با کدام بخش های این ایمیل موافق تر هستید ” استفاده کنید

 

رعایت ایت نکات باعث می شود تا شما در ارسال ایمیل تبلیغاتی به اهدافتان برسید و این یک اتفاق ارزشمند است. یادتان باشد فرآیند ایمیل مارکتینگ، فرآیندی هوشمند و هدفمند در راستای رسیدن به اهداف تبلیغاتی شماست. برای تک تک اجزای آن وقت بگذارید و از آن با بی حوصلگی رد نشوید

 

نکاتی در مورد مقابله با اسپم در ارسال ایمیل تبلیغاتی

ارسال ایمیل تبلیغاتی امروزه در بازاریابی اینترنتی اهمیت ویژه ایی دارد.اسپم شدن این گونه ایمیل ها اثر نا مطلوبی در بازاریابی اینترنتی و کسب و کار شما می گذارد.

در این جا روش‌هـایی برای دریافت نکردن اسپم در ارسال ایمیل تبلیغاتی به شما ارائه می دهیم

با در نظر گرفتن برخی نکات، تعداد اسپم هـا را  در ارسال ایمیل تبلیغاتی می توان کاهش داد. اسپم هـا ارتباط مستقیمی با ویروس‌هـا نداشته و حتی ممکن است ایمیل‌هـایی که از منابع معتبر ارسال شده اند نیز در زمره این گروه قرار گیرند.

قبل از ارسال آدرس ایمیل به صورت آنلاین، باید به دنبال قوانین و حریم خصوصی یک سایت مورد نظر گشت. سایت‌هـای شناخته شده دارای یک لینک خاص روی سایت خود به منظور آشنایی کاربران با سیاست‌های آن سایت در خصوص نحوه برخورد با اطلاعات ارسالی هستند. باید قبل از ارسال ایمیل تبلیغاتی آدرس ایمیل خود یا دیگر اطلاعات شخصی، آن را مطالعه نمود و از اینکه مالکان یا مسئولان سایت قصد انجام چه کاری را با اطلاعات ارسالی دارند آگاه شوید.

زمانی که برای دریافت خدمات یا صورت حساب جدید عملیات وارد شدن انجام می شود، ممکن است بخشی گزینه‌ها به صورت پیش فرض انتخاب شده باشند که در خصوص محصولات یا سرویس‌هـای جدید به آن آدرس ایمیل ارسال شود. بنابراین در صورتی که آنان به همان وضعیت باقی بمانند، به زودی حجم زیادی از نامه‌های الکترونیکی دور از انتظار، ارسال خواهد شد.

باید قابلیت فیلترینگ برنامه‌ها و سرویس‌های پست الکترونیکی در ارسال ایمیل تبلیغاتی را شناسایی و به کار برد. در بسیاری موارد می توان آدرس یا دامنه‌های ناخواسته را بلوک کرد.

هرگز روی لینک‌های موجود در یک اسپم نباید کلیک کرد. با کلیک لینک ارسالی توسط یک اسپم، صرفا معتبر بودن آدرس ایمیل به اطلاع آنان رسانده شده است. گزینه (عدم عضویت یا لغو اشتراک) نیز روش دیگری به منظور جمع آوری آدرس‌های ایمیل معتبر است. در این روش با استفاده از تیترهای جذاب کاربران تشویق به دیدن عکس، فیلم و… می شوند. بسیاری از کاربران کنجکاو نیز فریب این روش را می خورند و در نهایت به دام این اسپم ‌ها می افتند. توجه کنید که آلوده شدن شما به این نوع هرزنامه‌ها دوستان و کسانی را که با آنها ارتباط ایمیلی دارید، آلوده می کند. پس همه نکات را که به امنیت شما در ارسال ایمیل تبلیغاتی کمک می کند جدی بگیرید. همچنین تلاش کنید که اطلاعات خود را مرتب به روز کنید.

در  ارسال ایمیل تبلیغاتی باید مراقب ایمیل‌هـا با فرمت اچ تی ام ال نیز بود. بسیاری از شرکت ‌ها این ایمیل‌هـا را همراه با یک فایل گرافیکی لینک شده ارسال می کنند. زمانی که برنامه سرویس گیرنده ایمیل، اقدام به دانلود گرافیک می کند، آنان می دانند که ایمیل باز شده است. با غیر فعال نمودن گزینه دریافت اتوماتیک گرافیک در ایمیل و مشاهده ایمیل‌هـا با فرمت صرفا متن، می توان پیشگیری لازم را در خصوص این مساله انجام داد.

از آدرس ایمیل خود هنگام ارسال ایمیل تبلیغاتی محافظت کنید. هیچ دلیلی ندارد که در هر سایتی می روید ایمیل خود را وارد کنید. البته این اتفاق ممکن از در حالت پر کردن فرم های کاغذی هم برای شما بیافتد. به عنوان مثال ممکن است به رستوران یا هتلی رفته باشید و در برگه اطلاعات هتل یا کارت نظر دهی رستوران از شما بخواهند که ایمیل تان را وارد کنید.

اکثر وب سایت‌هـا برای ارائه خدمات رایگان از کاربر می خواهند حساب کاربری رایگان با ایمیلی معتبر بسازد. اما هزینه این خدمات رایگان به شکل دیگری باید پرداخت شود. بسیاری از شرکت‌هـا این آدرس‌های ایمیل را جمع آوری کرده و ایمیل فهرست‌هـای مختلفی می سازند که متناسب با علاقه کاربران دسته بندی شده است. این ایمیل فهرست‌هـا به شرکت‌های تبلیغاتی و تجاری فروخته می شوند. به این صورت کاربران ناخواسته درگیر این تجارت پرسود شده و روزانه ده‌هـا هرزنامه دریافت می کنند.

وقتی برای ثبت نام در یک سرویس اینترنتی اطلاعات خود را وارد می کنید، به گزینه‌هـایی که به صورت پیش فرض انتخاب شده اند دقت کنید. در برخی مواقع این وب سایت‌هـا از شما سوال می کنند که می توانند به صورت مرتب خبرنامه خود را برای شما ارسال کنند. با عدم انتخاب این گزینه‌هـای پیش فرض از دریافت خبرنامه‌هـا و تبلیغات روزانه و هفتگی این وب سایت‌هـا راحت شوید.

استفاده از فیلتر در ارسال ایمیل تبلیغاتی مفید است. بسیاری از شرکت‌هـای سرویس ایمیل به شما این امکان را می دهند که ایمیل‌های دریافتی خود را پالایش کنید. این کار می تواند بر اساس یک کلمه یا یک عبارت مشخص صورت گیرد. پیام را به عنوان اسپم گزارش کنید. همان طور که گفته شد بسیاری از سایت‌هـای ارائه دهنده خدمات پست الکترونیکی این امکان را به شما می دهند تا نامه‌هـای ناخواسته‌ای را که دریافت می کنید فیلتر کرد تا با این کار دیگر آن ها را دریافت نکنید. با این کار از این پس این ایمیل‌هـای ناخواسته به پوشه اسپم ایمیل شما می رود. برخی سرویس‌هـا این خدمات را ساده‌تـر و هوشمندتر ارائه می کنند. به عنوان نمونه در سرویس جی میل کاربر می تواند با انتخاب پیام دریافتی و فشار دادن دکمه Report messages as spam، ایمیل را به بخش مربوط به هرزنامه‌هـا بفرستد و پس از آن اطمینان حاصل کند که ایمیل‌هـای مشابه (از نظر عنوان و فرستنده و گاهی محتوا) در بخش اصلی ایمیل جمع نخواهند شد.

 

18 آمار از ایمیل مارکتینگ که به کسب و کار شما کمک می کند.

 

آیا می دانستید که بازاریابان، بالای 946 بیلیون، ایمیل در سال 2016 فرستاده اند؟ این عدد تقریبا سه برابر تعداد ستاره ها در کهکشان راه شیری است. امیدوارم من تنها کسی نباشم که که فکر می کند این آمار دیوانه کننده است. به عنوان یک بازاریاب ایمیلی که همکار شما محسوب می شود،
می دانم که نیاز به چه آمارهایی دارید : میزان باز شدن ایمیل ها، ROI ، بهینه سازی موبایل(اگر جزو یکی از 89 درصد از بازاریابانی هستید که بهینه سازی برای موبایل را انجام نداده اند، احتمالا به بیشتر از 48 درصد از لیستتان دست پیدا نکردید)

این نکته را فراموش نکنید : داده ها قدرت هستند.

در اینجا 18 وضعیت از ایمیل مارکتینگ که هر بازاریابی باید بداند وجود دارد :

1- تا سال 2016 حدود 3.6 بیلیون حساب ایمیل وجود دارد.

2- 54 درصد ایمیل ها توسط کسب و کارهایی که از پیام های بازاریابی استفاده می کنند، فرستاده شده است.

3- 838 بیلیون پیام بازاریابی در سال 2016 فرستاده شده است.

4- 91 درصد مشترکین هر روز ایمیل هایشان را چک می کنند.

5- 74 درصد مشترکین ترجیح می دهند، ارتباطات تجاری خود را از طریق ایمیل بررسی کنند.

6- میانگین نرخ کلیک ها برای بازاریابی B2B (Bussuines 2 Bussines) در 3 ماهه دوم سال 2016 میزان 1.7 درصد بود.

7- 60 درصد بازاریاب ها باور دارند، ایمیل مارکتینگ بازگشت سرمایه مثبتی دارد.

8- 66 درصد از مصرف کنندگان خرید اینترنتی از طریق پیام های ایمیل مارکتینگ داشته اند.

9- ایمیل مارکتینگ 4.300 درصد، بازگشت سرمایه دارد.

10- 59 درصد شرکت ها ایمیل ها و شبکه های اجتماعی خود را با هم ادغام کرده اند.

11- 76 درصد ایمیل ها در دو روز اول بعد از فرستادن ایمیل ها باز می شوند.

12- 48 درصد ایمیل ها توسط موبایل ها باز می شوند.

13- فقط 11 درصد ایمیل ها برای موبایل بهینه سازی شده اند.

14- 69 درصد کاربران موبایل، ایمیل هایی که برای موبایل بهینه سازی نشده اند را پاک می کنند.

15- نرخ باز شدن Gmail ها از ماه May 27 درصد کاهش یافته است.

16- 25 درصد ایمیل ها در iPhone ها باز می شوند.

17- خارج کردن هرکسی که در لیست شما وجود دارد و ایمیل ها شما را بیش از یک سال باز نکرده است، نرخ ارسال ها را 3-5 درصد افزایش خواهد داد.

18- 17 درصد از بازاریابان، ایمیل ها را برای سازمانشان پیگیری یا آنالیز نمی کنند.

این آمارها حرفی برای گفتن دارد : ایمیل هنوز راه ارتباط مطمئن و مورد علاقه بزرگ ترین مصرف کنندگان است. هنوز بزرگ ترین هدایت کننده سرنخ های جدید است که ROI نجومی دارد و باید به طور مشخصی در سال های بعد مورد توجه و در اولویت قرار بگیرد.

درباره zahra samie

6 دیدگاه‌ها

  1. ایمیل مارکتینگ

    ممنون اطلاعات کاملی بود

  2. ایمیل مارکتینگ

    ممنون از وبلاگ خوبتون. به سایت ما هم حتما سر بزنید

  3. Expert Option

    Having read this I believed it was very enlightening.
    I appreciate you spending some time and effort to put this informative article together.
    I once again find myself spending a lot of time both reading
    and posting comments. But so what, it was still worth it!

  4. boursorama ouverture

    Hello, the whole thing is going sound here and ofcourse every one is sharing data,
    that’s truly fine, keep up writing.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *