صفحه اصلی / آموزش کسب و کار / چند نکته ضروری در کمپین ایمیل مارکتینگ (بخش دوم)

چند نکته ضروری در کمپین ایمیل مارکتینگ (بخش دوم)

نقش ایمیل مارکتینگ، در تبلیغات اینترنتی چیست؟

 

تبلیغات اینترنتی یک استراتژی موثر در بازاریابی می باشد اگر هدف اصلی تبلیغات اینترنتی رساندن محتوا و اطلاعات مرتبط  به گروهی از نمایندگان فروش یا مشتریانتان باشد، هر ایمیلی که ایجاد می شود باید بر اساس هدف و نیتی از پیش تعیین شده باشد. برای بهبود این روند استفاده از یک نرم افزار شما را یاری می کند.

برای این کار نکاتی مهم را به شما ارائه می دهیم

  • لیست دریافت کنندگان خبرنامه هایتان را برای دریافت بهتر آن ها بهینه کنید.

برای این کار باید به حریم خصوصی لیست ایمیل خود احترام بگذارید و به آن ها این اطمینان را بدهید که اطلاعات آن ها نزد شما محفوظ خواهد ماند. در نظر داشته باشید که حتما در انتهای خبرنامه هایتان لینکی برای لغو عضویت قرار دهید تا اعضای نرم افزار ایمیل مارکتینگ اگر تمایل به دریافت خبرنامه نداشته باشند به جای اسپم لغو عضویت را کلیک کنند.

  • در خبرنامه هایتان نام و ایمیل ارسال کننده به صورت ثابت باید وجود داشته باشد. در نظر داشته باشید که در نرم افزار ایمیل مارکتینگ، ایمیل ارسال کننده با نام برند و شرکت شما باید هماهنگ باشد.
  • هنگام استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ برای خبرنامه های خود عنوان ایمیل مناسبی را در نظر بگیرید.

سعی کنید عنوان ایمیل شما شفاف، گویا و از چهل و پنج کاراکتر کمتر باشد.

  • بعد از عنوان ایمیل مناسب، سعی کنید متن و محتوای خبرنامه کاملا واضح باشد به صورتی که خواننده ایمیل در نگاه اول بفهمد کل متن بیان گر چه موضوعی است.

خبرنامه ی شما باید دارای اطلاعات زیرنویس یا فوتر باشد و هر اطلاعاتی که فکر می کنید می تواند برای دریافت کنندگان ایمیلتان مفید باشد به آن اضافه شود. فوتر مکانی عالی برای افزودن آیکون های رسانه های اجتماعی، آدرس وبلاگ و محصولاتی است که در آینده ای نزدیک معرفی خواهید کرد.

استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ می تواند در تبلیغات اینترنتی تاثیر فراوانی داشته باشد. کافی است هوشمندانه برای این کار برنامه ریزی کنید.

 

چرا باید از ویدیوها در ایمیل مارکتینگ استفاده کنید؟

 

 

3 تا 5 ثانیه…میانگین تمرکز بینندگان است. در واقع این اتفاق نشان می دهد که چرا ویدیو ها در جلب توجه مردم بسیار تاثیر گذار هستند. یوتیوب، میلیاردها کاربر دارد. 3/1 افراد حاضر در اینترنت… بالای 8 میلیارد ویدیو در روز تا پایان سال 2015 در فیسبوک دیده شده است.

استفاده از ویدیو در ایمیل ها باعث رشد سریع محبویت شما خواهد شد…هیچ چیز به اندازه ویدیو افراد را به سرعت با محتوا درگیر نمی کند. ویدیو ها خیلی مهیج تر از متن ها و عکس ها ثابت هستند.

– 90 درصد کاربران می گویند دیدن ویدیوها در تصمیم گیری به آن ها بسیار کمک می کند

– وجود ویدیو در ایمیل می تواند نرخ باز شدن ایمیل ها تا 20 درصد افزایش بدهد و کلیک خوردن آن ها را 2 برابر کند.

– استفاده از کلمه ویدیو در عنوان ایمیل ها نرخ باز شدن ایمیل ها را زیاد می کند و باعث کاهش لغو عضویت ها می شود.

– 71 درصد بازاریابان می گویند که ویدیو ها به طور یقین از دیگر محتواهای بازاریابی موثر تر هستند.

سوال مهم اینجاست که چگونه باید از ویدیو ها استفاده کنیم؟

ویدیوهای ما می تواند در ادیتور Drag & Drop در نمونه های ویدیویی از پیش طراحی شده جست و جو شود.

به تب های Content  و Setting  توجه داشته باشید.

در تب Content شما باید آدرس URL ویدیو را Copy/Past کنید. شما می توانید از پلت فرم های رایج اشتراک ویدیو برای این کار استفاده کنید.

فراموش نکنید که بعد از Past کردن آدرس URL روی دکمه فلش سبز رنگ کنید.

در تب Setting  نیز می توانید سفارشی سازی ویدیوها را انجام دهید.

سوال رایج : چرا من نمی توانم ویدیو ها را به طور مستقیم در خبرنامه ها قرار دهم؟؟

شما ممکن است فکر کنید که این کار، یهنی پخش مستقیم ویدیوها در ایمیل ها بهتر است. اگرچه، این کارمشکلات فنی خاص خودش مانند سایز ویدیوها، رندر کردن ویدیوها و … را دارد

 

چهار اصل موثر در ایمیل مارکتینگ برای کسب‌و‌کارهای کوچک:

 

 

ایمیل‌مارکتینگ به شما اجازه می‌دهد که با هزینه اندک به‌صورت هدفمند به مشتری دست یابید. متخصصین ایمیل‌مارکتینگ تخمین زده‌اند که پتانسیل یک پیام موثر ، به ‌ازاری هر ‌1 دلار سرمایه‌گذاری، درآمدی معادل 38 دلار دارد!

اکنون می‌توانید از این چهار راهنمایی برای تغییر کسب‌و‌کار کوچک‌تان استفاده کنید:

1-تصاویر را با تگ‌های توصیفی همراه کنید:

نمودارهای آنلاین منتشر‌شده‌ی بازاریابی نشان می‌دهند که هر فرد به‌طور میانگین بیش از 400 ایمیل بازاریابی در یک ماه دریافت می‌کند. اگر ایمیل‌های خود را با تصاویر، یک پیام عاطفی و یا یک نام تجاری مطلوب همراه کنید، می‌توانید از میان صدها ایمیل، برجسته شوید.

به‌ گفته‌ی کارشناسان یک شرکت آنالیز ایمیلی، بازاریابی ایمیلی نمره‌ی 22 را در شرایطی که حداقل نیمی از پیام‌های ایمیلی در تلفن همراه باز می‌شوند، اخذ نموده‌است. حال آن که قطعاً استفاده از تلفن‌همراه، امکان پاسخ به ایمیل‌های حساس به زمان را افزایش می‌دهد؛ در‌صورتی که ممکن است صفحات نمایش کوچک موبایلی مانع از باز شدن کامل تصاویر شوند.

اگر دریافت کنندگان ایمیل، تنها برای دیدن تصویر همراه ایمیلتان، آن را باز‌کنند، می‌توانید به صورت نامحدود به جعبه اسپم آن‌ها امیدوار باشید. غالباً ارسال ایمیل به کاربران-به‌صورتی که در جعبه ورودی شناخته شده باشند، ( به این معنا که جزو اسپم ها نباشند) سخت‌تر است. به گفته‌ی کارشناسان، فقط 28 درصد از ایمیل‌های ارسال شده، وارد جعبه ی ورودی کاربر می‌شوند!

تگ‌های  ATL توصیفی ATL : Above The Line ، به معنای تبلیغات رسانه‌ای و جمعی است. می‌توانند به تغییر و کاهش ریسک پیام‌های تصویری کمک کنند. سازمان غیر انتفاعی WebAIM اشاره می‌کند که ATL قابل استفاده هم در متن و هم در مفهوم تصویر است؛ حتی اگر دریافت‌کننده نتواند تصویر را ببیند. از این تگ‌های توصیفی می‌توانید برای تصاویر سایت خود و همچنین در بازاریابی ایمیلی برای جذب مشتری استفاده کنید.

2- از ارسال پیام‌های بی‌هدف پرهیز کنید!

شاید داده‌های قوی در پیام شما نباشند، اما می‌توانید با پاسخ دادن به هریک از ایمیل‌ها، چیزهای بیشتری از کاربران یاد‌بگیرید. با ارسال ایمیل در زمان مناسب و پیگیری در پاسخ دهی به آن‌ها، نتیجه‌ی مطلوبی در انتظار شماست. تبلیغات شما زمانی موثر خواهد‌بود که موقعیت دریافت‌کنندگان ایمیلتان را بشناسید. یک خرده‌فروش اینترنتی گزارش داده‌است که تبلیغات ایمیلی‌اش 7000 درصد از طریق ارسال ایمیل‌های هدفمند با تجزیه‌و‌تحلیل ایمیل‌های گذشته، سابقه‌ی جستجوهای سایت و خرید‌های گذشته، بهبود یافته‌است.

3- بیش از حد درخواست نکنید!

ایمیل‌مارکتینگ خود را بخش‌بندی کنید. بنابراین هر فردی مطلوب‌ترین خدمات، مطابق با اولویت‌هایش را دریافت خواهد نمود. ارسال ایمیل با یک پیام واضح، اقدام توسط مشتری و پرداختِ بدون دردسر، حال چه با لپ‌تاپ روی میز باشد چه با تلفن‌همراه!

با ارسال پیشنهادهای ویژه به مشتریان، لازم نیست کد تخفیف ارائه دهید. همکاری با یک درگاه‌ پرداختی تلفن‌همراه، یک تجربه آسان و امن در خرید به مشتری شما خواهد‌داد. به‌عنوان مثال، تحقیقات نشان داده‌است، پرداخت از طریق Paypal، خصوصا زمانی که مصرف‌کنندگان در حال خرید با تلفن‌همراه خود هستند، محبوبیت خرید را تا 15درصد افزایش داده‌است.

 

4- از ایمیل، برای ایجاد یک رابطه پایدار استفاده کنید!

بهتر است برای هرکسی کمپین ایمیلی بسازید که آنچه را که در مورد مشتری می دانید، در آن ثبت کنید. شرکت بازاریابی Epsilon گفته‌است که ایمیل‌های ارسالیِ هدفمند که مخصوص هرمشتری بوده‌است، 76 درصد بیش‌تر از پیام‌های عمومی، به خرید منجر شده‌اند. با‌ این کار شما می‌توانید مشتری‌تان را بدون درنظر‌گرفتن قیمت و کیفیت محصول، متقاعد به خرید کنید. در هر‌حال ایمیل‌مارکتینگ راه مقرون به‌صرفه‌ای برای برقراری ارتباط با سرنخ ها و مشتریان، دسترسی به نگرش های ارزشمند و افزایش فروش است.

با اقداماتی که ذکر کردیم می‌توانید ایمیل‌های ارسالی‌تان را بهبود دهید، البته فراموش نکنید که برای تبدیل دریافت‌کنندگان به خریدار نیاز به استراتژی مناسبی دارید. از این قدم ها برای افزایش ROI ایمیل های ارسالی تان استفاده کنید.

 

5 موضوع داغ در ایمیل‌مارکتینگ که هر فروشنده‌ای باید در 2017 بداند:

 

جالب است بدانید که ایمیل، تنها شکلی از بازاریابی است که هنوز هم از راه دور کار می‌کند، اما متاسفانه تعداد کمی از شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند.

ایمیل مارکتینگ یک تجارت بزرگ است. براساس یک پیش‌بینی اعلام شده، در سال2018 کسب‌وکارها 6.2 میلیارد بر روی نرم‌افزارهای ایمیل‌مارکتینگ و خدمات آن، صرف خواهند‌کرد؛

اما به نظر شما چرا شرکت‌ها به این میزان هنگفت هزینه می‌کنند؟ آیا این کار عاقلانه است؟

سریع‌ترین پاسخی که به ذهن می‌رسد این است که شاید آنها هیج انتخاب دیگری نداشته‌باشند؛

ولی نه نه … بیایید این 5 گرایش فراگیر در بازاریابی‌ایمیلی در سال 2017 را بررسی کنیم:

1-سبک های کلاسیک بازاریابی منسوخ شده اند.

دو نوع کلی از بازاریابی وجود دارند: نسل اول و نسل دوم. در بازاریابی نسل اول، ابتدا محصول تولید می‌شود، سپس باید به دنبال یافتن مشتری بالقوه بود. در بازاریابی نسل دوم، محصول براساس نیاز مشتری تولید می‌شود و باید به‌طور پیوسته در حال تلاش برای یافتن مشتریان بالقوه بود.

بازاریابی نسل اول، هزینه زیادی خواهد داشت؛ چراکه، اکثر شرکت‌ها نیاز به یک راه قابل اطمینان برای درگاه فروش خود هستند؛ به این معنا که نسبت به بازاریابی نسل دوم، راهکارها مجهول ترند و البته باید فعال‌تر عمل نمود.

اما بازاریابی نسل دوم، از چهار المان تشکیل شده‌است: ایمیل مستقیم، نمایشگاه‌های تجاری، تبلیغات و درخواست‌های کم‌و‌بیش

با این حال، این روش با بازده پایین در هر سال فروش خود را دارد. به این دلیل که:

ایمیل مستقیم: در‌حال حاضر استقبال بسیار کمی از ایمیل‌های ناخواسته می‌شود.

نمایشگاه‌های تجاری: در اکثریت مواقع، از این همه شرکت‌کننده در نمایشگاه‌ها، تنها تعداد کمی مشتری بالقوه وجود دارد.

تبلیغات تجاری: تبلیغات در مجلات تجاری، تنها برای یکبار، شانس رسیدن به مشتریان بالقوه را خواهد‌ داشت. با این حال مجلات تجاری مدام از تاثیر آگهی‌ها و خوانندگان ویژه‌ی خود، دم می‌زنند اما حقیقت این است که این گونه تبلیغات منسوخ شده‌اند.

فراخوانی‌های سرد و بی‌نتیجه: برقراری ارتباط با  افراد از طریق تلفن‌های هوشمند و ID callerها و ارسال پست صوتی، تنها تعداد اندکی از مشتری را جذب می‌کند.

2-ایمیل مارکتینگ دیوانه‌وار در حال رشد است!

از آن جا که بسیاری از افراد با ناامیدی در حال تغییر شرکت‌شان با ایمیل‌مارکتینگ هستند، شرکت‌های فروش نرم‌افزار ایمیل‌مارکتینگ روز‌به‌روز به مشتریان جدیدی دست پیدا می‌کنند.  بین خودمان باشد؛ طبق سرشماری اخیر ایالات متحده، تنها حدود 30 میلیون کسب و‌کار وجود دارند؛ که با این احتساب، ادعای بعضی شرکت ها عجیب است! البته احتمال می‌رود که این شرکت ها، مشتری بین المللی داشته‌ باشد.

صرف‌نظر از تعداد کاربران در شرایط مطلق، هیچ شواهدی مبنی بر کاهش رشد ایمیل‌مارکتینگ وجود ندارد.  محققان بازار پیش‌بینی کرده‌اند که خرید و فروش نرم‌افزارهای ایمیل‌مارکتینگ، در طول پنج سال آینده با نرخ رشد مرکب20 درصد سالیانه خواهد بود.

3-هزینه‌های ایمیل‌مارکتینگ رو به کاهش است.

به نظر شما هزینه ارسال 1000 ایمیل با هزینه ارسال یک ایمیل برابر است؟ بنابراین باید ایمیل‌مارکتینگ مانند ارسال ایمیل گروهی رایگان باشد، درست است؟

اشتباه است! نرم افزارهای ایمیل‌مارکتینگ، باید برنامه‌هایی با استفاده کاربری آسان باشند، همچنین ابزاری برای تامین و کنترل ایمیل‌ها برای جلوگیری از اسپم شدن. عدم این ویژگی‌ها مشکلاتی را برای فروشندگان ایجاد خواهد نمود. لذا انتظار می‌رود قیمت این نرم‌افزارها، روز‌به‌روز گران تر‌شوند. اما بنا به قوانین رقابتی، علی‌رغم رشد سریع بازار، قیمت آن‌ها رو به کاهش است. بنابراین استفاده از بازاریابی‌ایمیلی روز به‌روز مقرون‌‌ به صرفه‌تر خواهد بود.

4-پیچیده‌تر شدن اوضاع بازار، یک چرند است!

هر زمان که استفاده از تکنولوژی داغ‌تر می‌شود، گروهی از مشاوران و کارشناسان بازاریابی‌ایمیلی برای بهبود و ارتقای شرکت‌ها به دور هم جمع می‌شوند و برای بهبود اوضاع نظریه می‌دهند؛ به‌عنوان مثال تعدادی از این پیش‌بینی‌ها عبارتنداز:

-شخصی‌سازی به‌شکل فوق العاده‌ای به واقعیت تبدیل می‌شود.

-تبعیت از بازار ضروری است.

-اعطای نمایندگی و یافتن سرمایه‌‌گذار برای تغییرات اساسی ضروری است.

-باید اقدام گسترده‌ای برای یادگیری صورت بگیرد.

و…

خنده‌دار است که تا این حد تکنولوژی را جدی بگیرند، در‌حالی که مسئله اصلی مربوط به ایمیل‌مارکتینگ است!

5-اکثر شرکت‌ها، در ایمیل‌مارکتینگ ضعیف هستند.

تجربه ها نشان می‌دهند که یکی از علل ضعف شرکت‌ها این است که بازاریابی‌ایمیلی را دست کم می‌گیرند و احمقانه فرض می‌کنند. اکثر شرکت‌ها با ارسال اطلاعات غلط، تصاویر نامربوط و لینک‌های متعدد، مخاطب را گیج می‌کنند و نهایتا نتیجه‌ای هم از این بازاریابی نخواهند گرفت.

درباره zahra samie

این مطالب را نیز ببینید!

هشتگ چیست و چه کاربردی در اینترنت دارد؟

اگر این روزها اصطلاح هشتگ را در شبکه های اجتماعی و اینترنت زیاد شنیده و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *